עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום ראשון, 22 ביולי 2012

גברת ממהרת


לפני מספר ימים קיבלתי מחברתי במתנה את הספר "גברת ממהרת" מאת אתי בהט-שפירר. לאחר יום מתיש ומעייף, אשר היה מלא בהתרוצצויות בין משפחתי, השיפוצים והלימודים, הגעתי אל המיטה באפיסת כוחות, הספר בידי, בציפייה לקרוא מספר עמודים אשר יעזרו לי להתנתק מהשגרה ויסייעו לחלומות נעימים למצוא את דרכם אלי. אך, עברו מספר שעות לאחר שהנחתי את הספר מידי ופניתי לכרית. החלומות הנעימים אשר ציפיתי לבואם התחלפו בלילה לבן מלא במחשבות, ספקות ותהיות.
לפתע ראיתי את עצמי כאותה גברת ממהרת, אשר מנהלת את חייה באינטנסיביות, מתרוצצת בין מיליון דברים על מנת להספיקם. כהשוואה לאותה גברת, כרגע סביבי חגים אין ספור מחשבים ומשימות לימודיות. הכיור אט אט מתמלא בערמת כלים, והבית צובר לכלוך ואבק. ופתאום ראיתי כי בעלי עושה את רוב עבודות הבית ונאנח בלי סוף והילדים זוכים לדבר עם אימם רק בטלפון, כאשר את מרבית זמנם הם מעבירים עם חבריהם. ואני, יושבת מכופפת ליד המחשב, לבושה פיג'מה ונעלי בית כאשר מטרה אחת עומדת בראש מעיניי, והיא לבצע את המטלות בצורה הטובה ביותר.
עלתה בי המחשבה על האופי שלי, על נטייתי לפרפקציוניזם ומושלמות, על אי יכולתי לבצע דבר מה בחצי כוח או להשלים דבר מה לא מושלם עד סופו, על אי יכולתי לסמוך על מישהו בצורה מוחלטת ועל השאיפה התמידית שלי למצוינות.
השאלה האם ברצוני או באפשרותי להשתנות מהדהדת בראשי באופן תמידי. זוהי שאלה אשר שאלתי את עצמי מיליון פעם. ואם אין באפשרותי הדבר, האם אצליח לתמרן בין הדברים, להישאר על מסלול המרתון של החיים מבלי לפגוע במשפחתי כמו גם לא לשכוח מהיותי אני והיותי אישה.
יש בי צורך למצוא את התשובות לשאלות אלו. אך על מנת שאהיה מסוגלת לענות עליהן, עלי לקחת פסק זמן, לעצור ולחשוב על עצמי ואולי אף לנסות ולשנות את תפיסתי כמו גם לבצע ניהול טוב יותר של הזמן ולנסות לשלב את השגרה יחד עם האני האישי בצורה הטובה והבריאה ביותר.
על כן, הגיע הזמן לחופשה מפנקת עם משפחתי האהובה ולמהפך אישי. הגיע הזמן לצבירת כוחות חדשים ואף לקריאה חוזרת של ספר מדהים זה, אשר אולי בסופו של דבר יגרום לי, בדומה לגיבורת הספר, לבחור ללכת בדרך אשר היא נכונה, מתחשבת, יעילה ובריאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה