עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום ראשון, 15 ביולי 2012

האם גן הילדים צריך אתר אינטרנט (המשך)

בשבוע שעבר התקיים המפגש הראשון של הצוות המוביל של גננות אשדוד עם מנהל הפורטל החינוכי של אשדוד אדון נטע לב. פגישה הוצגה לעיני הצוות פלטפורמה ידידותית לבניית אתר אינטרנט של הגן, הגננות הביעו את דעתן בנושא והוחלט על הקמת אתר אינטרנט לכל גני הילדים העירוניים באשדוד אשר יופיעו באיזור החינוך באתר העירוני.
הגננות הדגישו שכל אתר חייב להיות ברוח של הגן, לענות על צרכיו הייחודיים שלו , הוא חייב להיות ידידותי ולהוות כלי עזר לגננת ולא מכשול וקושי נוסף בעבודתן הלא קלה בגן. הגננות העלו על הפרק את העניין של סוגיית התמיכה הטכנית. הגננות הדגישו כי הן מצפות כי היא תהיה נרחבת ונזקקת. ועל כן הוחלט שכל גננת של הצוות המוביל תתנסה בפלטפורמה לבניית אתרים, תגבש את התבנית המועדפת לגנה על מנת להביל את הדרך לשאר גננות בעיר.
יצאתי מהפגישה כולי נרגשת, ראיתי אור בקצה המנהרה, הדבר שחלמתי עליו במשך 7-8 השנים האחרונות עומד להתגשם. אני הולכת לפתח אתר אינטרנט לגני בתמיכה של רשות עירונית וזוהי לא אגדה!!!
כבר למחרת קיבלתי טופס מקוון ובו התבקשתי לבנות תבנית לאתר העתידי. מיד פניתי לחומרים שלמדתי בקורס" של תקשוב ולמידה של ד"ר גילה קורץ- למצגת המפורטת שמביא דעות שונות בהתייחסות לאתר בית ספרי ולמאמר של קליין וטובים האתר הבית ספרי – פנים רבות ליישומי תקשוב.[1]
אומנם כל החומרים המוזכרים למעלה מתייחסים לאתר בית ספרי, אך ניסיתי לבדוק אותם ולהתאימם לגן.
אז מה לפי דעתי אמור לכלול אתר גן הילדים?
כפי שציינתי ברשומה הקודמת אתר האינטרנט של הגן הוא חלון הראווה של הגן, ועל כן הוא חייב לתת מענה פדגוגי לצורכי הגן, לאפשר שיקוף של ההתנהלות החינוכית והלימודית, לאפשר למידה גם מעבר למרחב הפיזי של הגן, להוות אמצעי תקשורת בין הצוות, התלמידים, ההורים והקהילה ולשמש סביבת ארגון ולמידה מקוונת יעילה עבור הגן. 

1. תחום ציבורי:  פתוח ללא סיסמה אשר אמור לחזק את הקשר של הגן והקהילה גם בארץ וגם מחוצה לה.
· אודות הגן (שם, כתובת, גיל הילדים, שעות הפעילות , תמונות )
· צוות הגן (ניתן להוסיף תמונות)
· אני מאמין וחזון חינוכי
· פרויקטים ייחודיים
2. תחום פדגוגי אשר ישמש מקום ללמידה ,ויהווה חלון ראווה לפרסום תוצרים מתוקשבים, מרכז משאבים חיצוני ,מאגר פנימי שיתפתח בצורה הדרגתית , פיתוח סביבות למידה אינטראקטיביות.
· הפניה לאתרים ולסביבות למידה שונות ,
· יצירת סביבות למידה מקוונות בנושאים שונים.
· תכנית חודשית/ שבועית (עדיף על פריסה של לוח שנה)
· נושאי לימוד(חגים ומועדים) דפי קשר.
3. קשר עם הורים - מקום לשיתוף ומעורבות הורים
· לוח חגים וחופשות
· ברכות ואיחולים
· תכנית עבודה כללית
· סדר יום בגן
· דף קשר
· פרויקט תזונה נכונה
· תקנון הגן
· חוגים ותכניות העשרה
· כדאי לעיין
· סל תרבות
· סיכומי אסיפות ההורים
4. תחום מנהלי : ערוץ תקשורת עם הצוות ותיק הגן המתוקשב
· תכניות עבודה
· לו"ז ישיבות הצוות ופרוטוקולים
· מסמכים
כולי תקווה כי אתר האינטרנט העתידי של גני יהווה חלון ראווה של הגן ועל כן תתאפשר לכל הצוות הזדמנות לפרסם את העשייה החינוכית והלימודית בגן ובנוסף הדבר יהווה פלטפורמה לימודית לכל ילדי הגן ויאפשר קשר יעיל ומשמעותי עם ההורים, אשר יגרום לשיתוף פעולה אמיתי ופורה.

מקורות:
קליין, ש. וטובין ד. (2011). האתר הבית ספרי – פנים רבות ליישומי תקשוב. מתוך: חן, ד' וקורץ, ג' (עורכים). בתוך: ד' חן וג' קורץ (עורכים), תקשוב, למידה והוראה (עמ' 231-246). אור יהודה: המרכז ללימודים אקדמיים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה