עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום שישי, 6 ביולי 2012

הכנס החמישי של מרכז דע-גן



השבוע נכחתי בכנס החמישי של מרכז דע-גן אשר התקיים באוניברסיטת בר אילן.
הכנס היה מושקע, עשיר בתוכניות ,פרויקטים ויישומיים, מאורגן למופת, מעניין ומרתק ודוגל בחזון של המרכז דע גן לקידום המתמטיקה, המדע והטכנולוגיה בחינוך הקדם יסודי .
כל ההרצאות, היוזמות והצגות הפרויקטים היו מרתקות ומעניינות ביותר, אך אחת היוזמות נגעה בלבי בצורה מיוחדת וגרמה לי מצד אחד לשמוח ולהריע הידד "יש ניצני תקשוב בגני הילדים!!!" אך מצד שני כיווצה את ליבי ועוררה מין קנאה חיובית לאמצעים הטכנולוגיים המפותחים לעשייה האישית. מדובר בהצגה סביב פעילות הילדים עם "לוח חכם" בגן הילדים שהציגה מנהלת גן "אמנון ותמר" באורנים גב' נטע פרי.
נטע הציגה תמונה של גן ילדים רגיל לחלוטין עם פעילות חווייתית בפינות הגן , במוקדי יצירה ובמשחקים, עם צוות מדהים אשר רוצה לשמר את האווירה הייחודית של הגן ובשום פנים ואופן לא מוכן להפוך את הגן לבית ספר. אך יחד עם זאת יש מקום בגן ללוח מיוחד "לוח חכם".
הלוח הוא לא מרכז העניינים בגן ולעיתים הוא אף מכוסה בוילון ואינו פעיל. אך כאשר נוצרת סיטואציה אשר מעוררת צורך לאתר או להציג מידע מסוים, ולהמשיך דבר שאינו זמין עבור הילדים במרחב הפיזי של הגן, המחשב והלוח החכם מקבלים את הפן המרכזי. כך נטע סיפרה כי הילדים בגנה התעניינו באי טרופי שנמצא באינדונזיה בשם באלי. ראשית בתיווכה של הגננת הילדים איתרו את האי בגלובוס ובהמשך איתרו במפה הדיגיטלית על צג המסך וטיילו בצורה ווירטואלית באי.
בנוסף נטע ספרה כי היא משלבת את הלוח בפעילויות שונות בגן . כך הוצגה לפנינו פעילות יצירתית בגן בה הילדים יצרו דגמים מצורות גאומטריות שונות על צג הלוח החכם וניסו לשחזר את היצירה על הדף במוקד היצירה. בנוסף ,סיפרה נטע , שהילדים מתנסים בפעילויות משחקיות שונות על צג הלוח החכם שבו הילדים עובדים על משטח ענק . התנסות זו גרמה לתזוזה של כל הגוף ועוזרת בפיתוחה של מוטוריקה גסה ובמיוחד של חגורת הכתפיים.
כפי שהבנתי הלוח החכם הותקן בגן ביוזמה של מועצה איזורית גן "אורנים" למטרת ניסיון של הכנסת התקשוב גם למערכת החינוך הקדם יסודית. אומנם זהו רק נסיון אך הינו ניסיון מוצלח שמראה יעילות וישיבות? של הכנסת אמצעים טכנולוגים מתוקשבים לחינוך כבר מגיל הגן.
בהזדמנות זו ברצוני לברך את נטע על העשייה מבורכת זאת, ולהודות לכל צוות דע גן ולכל מארגני הכנס על חוויה בלתי נשכחת, מעוררת השראה ורצון ליזום, ליצור ולהוביל לשינוי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה