עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום שלישי, 8 במאי 2012

שימוש במצגת אינטראקטיבית PREZI להמחשת החומר הנלמד בגיל הרך.


ברשומה הקודמת התייחסתי לכלי המתוקשב (מצגת מקוונת) PREZI.
ברשומה הנוכחית ברצוני  להתייחס ביתרונות שימוש  ב PREZI בתהליך הוראה ולמידה בגן.
כפי שציינתי ברשומה הקודמת PREZI  הנה סביבה מקוונת לבנייה ועיצוב מצגות אינטראקטיביות הכלי מאפשר לא רק להראות אובייקטים וסוגי מדיה שונים אלה להדגיש פריטים  מסוימים במשטח הצגה תוך התמקדות  בחלק הרצוי עלי ידי הגדלתו או הקטנתו.

כולנו יודעים   כי תפיסתם של ילדים קטנים הינה מוחשית ולכן השימוש באמצי המחשה מהווה בסיס לגישה החינוכית-לימודית בגיל הרך. המטרה שלנו הינה לא רק  להמחיש לילד קטן תכנים לימודיים אלא גם להפוך את תהליך הלמידה לחווייתי-יצירתי המושך את תשומת לבו של הילד הקטן. מצגת מולטימדיה מובאת כמעין משחק נחמד ומושך מאוד, ידידותי וקל לשימוש, הכול זז, מתקרב ומתרחק. ולכן השימוש בפריזי בהמחשה של תכנים לימודיים מאפשר לא רק לדמות את הסביבה מחוץ למרחב הפיזי של הגן אלה לבצע זאת בצורה חווייתית, דינאמית  מושכת וממקדת את תשומת ליבו של הילד. אין צורך לבזבז המון זמן וכסף להשגת תמונות איכותיות ולהביא מגוון של אמצע המחשה (הצגה) קבועים ולא ממוקדים שלעיתים מבלבלים את הילד והופכים תהליך למידה למסובך ומאיים.  לילדים בגיל הגן תפיסה אגוצנטרית , הם אינם מסוגלים להתמקד במספר רב של פריטים בו זמנית,  ולכן השימוש במצגת אינטראקטיבית   PREZI לא רק עונה על הצרכים ההתפתחותיים  של הילדים אלה גם מאפשר התמקדות קונקרטית על העיקר . אין צורך לדפדף בתמונות, אין צורך להפוך דף בספר ואפילו אין צורך לצאת מהמסך המלא בכדי למצוא שקופית מסוימת, אלא דרך טיול פשוט וכיפי במשטח העבודה ניתן להפוך מיצג למעין סרט מצויר. וזה לא הכל  במצגת פריזי ניתן לצפות בסרטוני  YOUTUBEללא יציאה מהמשטח של המצגת. קבצי וידאו מופעלים רק כאשר מדגישים אותם ואם אין אנו רוצים לראות סרטון עד הסוף הוא עוצר ברגע שעוברים למשהו אחר. במידה ורוצים לחזור לסרטון זה בהמשך הוא מתחיל לנגן מהנקודה שבה הופסק.

את המצגת הבאה יצרתי  למטרה להמחיש  לילדים בצורה ברורה  ממוקדת וחווייתית את חייו של דולפין. המצגת מאפשרת לדמות את סביבת חייו של דולפין ללא יציאה מהסביבה הפיזית של הגן, היא לוקחת את הילדים לטיול וירטואלי בגופו של דולפין , ממקדת אותם שלב אחרי שלב בחלקי גופו בדברים עיקריים שברצוני ללמד.


מצגת PREZI משולבת Screenr



מצגת פריזי משולבת סרטוני וידאו








לסיום ברצוני להדגיש שוב שהיום במאה -21 עומדים לרשות המורה והגננת מגוון כלים מתוקשבים שאמרים להפוך את התהליך הלמידה וההוראה לחווייתי דינאמי ומשמעותי.  פריזי הינו רק יישום  אחד בלבד אך הינו מעלה את רמת הלמידה לרמה אחרת.  

2 תגובות:

  1. אינה שלום לך.
    אני גננת בקריית ים והוקסמתי מאוד מהאתר . הנושא אורך שלי השנה הוא הים, והאתר מאוד העשיר אותי והייתי שמחה אם תוכלי לרשום לי היכן אני יכולה לקבל הדרכה בעניים פתיחת אתר והעלאת פעילויות בנושא גם כן.
    תודה רבה מראש ויישר כח.

    השבמחק
  2. אינה שלום לך.
    אני גננת בקריית ים והוקסמתי מאוד מהאתר . הנושא אורך שלי השנה הוא הים, והאתר מאוד העשיר אותי והייתי שמחה אם תוכלי לרשום לי היכן אני יכולה לקבל הדרכה בעניים פתיחת אתר והעלאת פעילויות בנושא גם כן.
    תודה רבה מראש ויישר כח.

    השבמחק