עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום ראשון, 20 במאי 2012

Google Sites - האם כל אחד יכל?


במסגרת לימודי בקורס של ד"ר גילה קורץ ונעמי פורת  "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה"  התבקשנו לבנות יחידת לימוד מתוקשבת . או במילים אחרות לבנות אתר לימודי שבו התלמידים יוכלו ללמוד בצורה  אי-סינכרונית ללא תלות במבוגר.
בשלב הראשון נכנסתי לחרדה- איך אני מהגרת דיגיטאלית יכולה לבנות  בכוחות עצמי אתר שלם???הרי לא למדתי את שפת התכנות וגם לא התנסתי בעבר בבניית אתרי אינטרנט!!! אך הדאגות והחששות נעלמו עם חשיפתי הראשונה לסביבת Google Sites.
 העבודה בסביבה לבניית אתרי אינטרנט בשם Google Sites  לא רק אפשרה לי ולחברותיי ללימודים לבנות יחידת לימוד העונה ליעדים והמטרות שהצבנו לפנינו אלה ליצור ,לבנות ולעצב  תכנים לימודיים בסביבה ידידותית , נוחה ומאתגרת.
גוגל  סייטס הינה פלטפורמה חינמית  של  גוגל  לבניית אתרים, המבוססת על טכנולוגיות של WEB2  וטכנולוגיות WIKI.  הסביבה מאפשרת לבנות דפי HTML   לקשר ביניהם ועל ידי כך לאסוף ולארגן מידע . הסביבה מאוד ידידותית , אין צורך לדעת שפת HTML אלא, בפעולות פשוטות מאוד, מעצבים את האתר בטעם אישי ומוסיפים לכל עמוד ועמוד כל מה שנדרש כגון סרטוני  YOUTUBE   , תמונות, קישורים,  מסמכים של גוגל דוקס ואפילו  ניתן להטמיע  בתוך האתר אתרים אחרים או דפים מאתרים אחרים .
יתרון חשוב נוסף –שיתופיות. זאת אומרת  ניתן לארגן גישה לניהול האתר למספר משתתפים ולבנות דפים בשיתוף פעולה עם עמיתים (תלמידים, הורים). בנוסף ניתנת האפשרות לגולשים באתר להגיב , להוסיף קבצים, להשאיר הודעות ועוד. יתרון זה איפשר לי ולשותפתי למשימה לעבוד בשיתוף פעולה מלא ללא תלות בזמן ובמקום.
כמובן שאת טיבו של האתר הלימודי קובע התוכן, ההתאמה של האתר ליעדי ההוראה ולמטרות הפדגוגיות בהתאמה לתוכנית הליבה ובהתאם לאוכלוסיית הגן, אך על כך אדבר ברשומה נפרדת.
לסיום הייתי רוצה להוסיף כי היום כשאנו נמצאות בשלבי סיום של בניית יחידת לימוד, עומדים לפנינו עוד מגוון אתגרים ומטרות להשגה. ואומנם יש עוד על מה לעבוד ומה להוסיף אך ההרגשה של סיפוק , של מסוגלות, של מימוש עצמי מושכת אותי קדימה , גורמת לי לבדוק ,לחקור, ליצור ,לנסות ולהרגיש בנוח ובבטחה בסביבה טכנולוגית שרק לפני כמה שנים הייתה מאיימת ומפחידה. כן אנחנו דור של מהגרים טכנולוגים אך אם נרצה –הכל אפשרי!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה