עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום ראשון, 29 באפריל 2012

PREZI- להינות לצור וללמוד.

בימים אלה קשה לתאר הרצאה  ברמה אקדמית ללא שימוש  במצגת ממוחשבת. אף בחלק  גדול מהכיתות של החינוך היסודי והעל יסודי המצגות תופסות מקום מרכזי בתהליך הלימודי, כאשר המטרה הינה לשפר את התהליך הלימודי, להפכו למוחשי ובכך ליעיל יותר. זאת על מנת להגביר את רמת העניין של התלמידים והסטודנטים בחומר הנלמד.
גם אני באופן אישי משתמשת רבות בהוראה ולמידה בגן בשימוש מבצגות POWERPOINT.  השימוש בכלי מאפשר לי להפוך את התהליך הלימודי בגן למוחשי יותר, דבר העוזר להבנתם של הילדים הקטנים את החומר כמו גם הופך את החוויה עצמה למעניינת וחוויתית.                  
במסגרת הלימודים  נחשפתי לסוג אחר של מצגת  - מצגת מקוונת או ליתר דיוק סביבה מקוונת לבנייה ועיצוב מצגות אינטראקטיביות Prezi.
Prezi -זהו סוג של משטח עבודה המאפשר למקם אובייקטים ו/או סוגי מדיה שונים כגון תמונות, קבצי וידאו, טקסט , קבצי  PDF ולהראותם בסדר קבוע מראש, תוך כדי הדגשתו של פריט מסוים ללא מעבר לשקף אחר.
את כל המצגת ניתן למקם בתמונה אחת כאשר על ידי הדגשה של כל חלק מהתמונה בנפרד ניתן להפנות את תשומת ליבם של התלמידים לחלק הספציפי בתוך המצגת. בהשוואה ל POWERPOINT זאת סביבה לא לינארית ולכן אין צורך לעבור משקופית לשקופית  אלא פשוט להתמקד בכל חלק רצוי עלי ידי הגדלתו או הקטנתו.
סרטון קצר אשר מסביר על PREZI


 התנסותי הראשונה בבניית המצגת  בסביבת PREZI הייתה חוויתית ביותר. זה  נראה כמעין משחק נחמד ומושך מאוד, ידידותי וקל לשימוש. הכל זז, מתקרב, מתרחק, קבצי וידאו מופעלים רק כשמדגישים אותם ואם לא בא לראות סרטון עד הסוף הוא עוצר ברגע שעוברים למשהו אחר. במידה ורוצים לחזור לסרטון זה בהמשך הוא מתחיל לנגן מהנקודה שבה הופסק. פתאום אין צורך לצאת מהמסך המלא בכדי למצוא שקופית מסוימת, אלא דרך טיול פשוט וכיפי במשטח עבודה יתן להפוך מיצג למעי סרט מצויר.
אני חייבת לציין שאף אחד מהמשפחה  לא יכל לעבור בלי להתעניין בכלי המדהים. בתי שבאותה תקופה הכינה עבודת שורשים הציעה לעשות מיצג ממוחשב של עץ השורשים בPREZI. פתאום כל אחד מבני המשפחה החל לתרום הצעות, באומרם מה כדאי להוסיף, מה להדגיש, איך למקם -לא היה גבול ליצירתיות . כל אחד רצה לתרום ולהתנסות ואז גילינו כי אין צורך לחכות בתור למחשב, אלא כי ניתן להפוך את המצגת לשיתופית ואז כל אחד יכול לעבוד במחשב האישי או בכל מחשב אחר באותו המשטח אך ללא תלות למקום ולזמן. זאת הייתה חוויה אדירה. המצגת יצאה לתפארת , הפכנו את הקישור למצגת לברקוד והוספנו לעבודת השורשים. (על ברקוד נדבר ברשומה אחרת)

עברנו חוויה מרתקת שבסופו של דבר לא רק הובילה לתוצר מדהים אלה גיבשה את כל המשפחה יחד . אני בטוחה שהתנסות בפרייזי תהפוך תהליך לימודי לצבעוני וחוויתי יותר. זו היא דרך נפלאה ומקורית לשתף רעיון וחוויה, להנות, ליצור וללמוד.


בסרטון הבא ניתן ללמוד איך להשתמש בPREZI


 עוד סרטון בעברית המסביר איך  יוצרים מצגת עם טקסט  בעברית



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה