עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום שלישי, 17 באפריל 2012

voki- לשחק, ליהנות, לספר וללמוד גם כשלא יודעים לקרוא.

במסגרת לימודיי לתואר השני  אני וחברתי ללימודים התבקשנו לבנות יחידת לימוד מתוקשבת. עמדנו בפני דילמה לא פשוטה- איך לבנות יחידת לימוד שמיועדת לילדים בגיל הגן שטרם למדו לקרוא.
 חיפשנו כלי קולי שיאפשר לנו להקליט קול ולהטמיע את הקובץ הקולי ביחידת הלימוד ועל ידי כך לכוון ילד קטן ולעזור לו לגלוש באתר, ללמוד, להתמקד במידע ולבצע את המשימות באופן עצמאי בעזרה מינימלית של מבוגר.

בעקבות המלצה של אחד מחברות הקורס הגענו לכלי מדהים , קל וידידותי לשימוש בשם  VOKI.

VOKI מאפשר ליצור אנימציה קולית של דמות  מצוירת. ניתן לבחור מספר רב של דמויות : בעלי חיים, מפלצות , אישים וכו'. כמו כן ניתן להוסיף לדמות קול אישי דרך מיקרופון או כל קול אחר מהרשת  ולהוסיף לכל אתר, בלוג, לשלוח במייל או אפילו להשתמש בו בפעילות לימודית בכיתה.

בחרנו בדמות של דג ירוק מכיוון שיחידת הלימוד שלנו מתמקדת בחשיבה ירוקה על הים ועל החיים בו. גייסנו לעזרתנו את בתי הקטנה והדג החל לדבר עם הילדים בקול ילדותי  מושך ומתוק.
כמובן שזו רק ההתחלה. אנו חושבות לשלב את הכלי  בהמשך  גם בהקלטה של הילדים עצמם ועל ידי כך לקבל משוב על ביצוע משימות לימודיות ביחידת הלימוד וגם לשתף בכך את כל ילדי הגן.
וגם זה לא הכל . בעיניי  יש חשיבות ענקית בשימוש  ב VOKI גם בפעילות יום יומית בגן ובמיוחד בתחום השפה והדיבור. בעזרת הכלי ילדים יכולים לבנות מילון מילים ומושגים , לספר סיפורים, לשלוח מכתבים קוליים למשפחה, לחברים חולים שאינם באים לגן, לחלוק חוויות מהבית ולהראות זאת לכל החברים בגן.
חשוב לציין שהכלי מאפשר לא רק להקליט אלה גם לערוך את ההקלטה בהמשך.לכן  הילדים יוכלו להוסיף בהמשך פריטים נוספים לסיפוריהם,  להלביש את הסיפורים על דמויות אחרות, להתאים את הקול לדמות ולאופי שלה.
מה שהכי חשוב זה יתרון הזיכרון, את כל זה ניתן לשמור, להשתמש בתוצרים במשך תקופה ארוכה,  לתעד תהליך לימודי או שאפילו סתם לשמור במחשב האישי של כל המשפחה וליהנות מהקול המתוק ומהיצירתיות של הילדים גם כשיהיו גדולים.


אני שמחה  שנחשפתי לכלי טכנולוגי חדש שהשימוש בו לא רק חיזק את דעתי על חשיבות השימוש בטכנולוגיות מתקדמות כבר בגיל הגן אלה גם אפשר לי ליישם את הטכנולוגיה החדשה בשטח.

רוצים לנסות את הכלי ? הקליקו כאן. בהצלחה!!!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה