עלי בקצה המזלג......

התמונה שלי
אשדוד, ישראל
מנהלת גן "השיטה" באשדוד, רכזת תקשוב בגני ילדים באשדוד, בעלת תואר ראשון בחינוך לגיל הרך, בעלת תואר שני במגמת תקשוב ולמידה במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה.

יום חמישי, 15 במרץ 2012

טכנולוגיה ומשפחה


   לפני כמה ימים, נתקלתי בסרטון מעניין שמראה את השינוי שעברה המשפחה בעקבות המהפכה הטכנולוגית.  היום,  בעולם המודרני טכנולוגיות חודרות לחיינו בעצמה רבה ואמנם מצד אחד הן מיטיבות את איכות חיינו, מצד שני הן מהוות סכנה ליחסים בתוך המשפחה. כולנו יכולים להעיד על כך שלעתים אנו מעדיפים  שיחה ארוכה בטלפון עם חברה מאשר שיחה שגרתית עם בן זוג כמו גם אנו מבלים המון זמן מול המחשב על חשבון זמן איכות עם ילדנו.
היום לעתים החיבור לעולם הווירטואלי  לצורך בניית קשרים חברתיים נראה לנו קל יותר או חוויתי יותר אך דווקא חיבור זה גורם לריחוק בין בני זוג, לחוסר תקשורת בונה בין הורים לילדים שבסופו של דבר מביא לגירושין או לבעיות קשות בתוך המשפחה.
הנגישות לאינטרנט הופכת את המשפחה  לחלק בלתי נפרד מקהילות וירטואליות שיש בהן חוקים, נורמות, וקודים משלהן. לעתים ההשפעה של הקהילה הוירטואלית  הולכת בניגוד לנורמות משפחתיות, במיוחד כשמדובר בילדים. כתוצאה מכך ההורים מאבדים את ההשפעה הבלעדית על  חינוך ילדיהם והופכים להיות דמויות משניות עבורם.

היום כל משפחה עומדת במבחן, בו עליה ליהנות כמה שאפשר ממגוון הטכנולוגיות העומדות לרשותה, לנצל ולהשתמש בהן בצורה היעילה ובטובה ביותר, אך מצד שני לפעול בזהירות רבה על מנת לשמור ולא לאבד את העקרונות החשובים ביותר שעליהם בנויה המשפחה שהנן אהבה, חום, הדדיות, הקשבה, כבוד , אכפתיות ועוד, שאותם לא תחליף שום טכנולוגיה מתקדמת.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה